Håll käften, jag är trevlig!

Jag vet inte hur det är med er men jag brukar i min ensamhet söka mig till community-sites. Det är även på de där sidorna som folk desperat söker ligg/flickvänner/någon att prata med etc. Ja, oftast ligg, det är svårt att komma ifrån nu för tiden.

 

Hursomhaver brukar dessa sidor ha ett login, med detta login:et följer en profil där du kan lägga upp en bild, skriva en liten presentation och kanske skriva var du kommer ifrån. Det är det här jag vill prata om idag.

 

Jag är en sådan trevlig själ som ALLTID läser presentationen, oavsett om jag planerar att skriva till personen eller ej. Jag fascineras av presentationer, av sättet folk väljer att spegla sig för att uppnå sitt mål. Dvs ligg, flickvänner etc. Detta är något som jag har börjat se ett tragiskt mönster i. Folk talar emot sig själva.

 

Nu förstår ni förstås inte alls vad jag menar, låt mig förklara mig lite. Detta är ett exempel på hur en presentation på kamrat kan se ut:
”NEJ, jag vill inte visa mina bröst i cam för dig. NEJ, jag svarar dig inte om du är över 25 eller under 18. NEJ, jag kommer inte snacka snusk. NEJ, jag kommer inte snacka med dig om du är ful. Man går faktiskt efter utsidan först.

Personlighet: Jag är alltid glad och trevlig med glimten i ögat. Älskar att...”

 

Stopp ett tag. Vad... Hur...? Så att rada upp allt och alla du INTE vill ha kontakt med ska göra dig trevlig? Att först gå in med att du är en sjukt bitter jävel som egentligen borde knapra happy pills istället för att sitta på kamrat och sen försöka övertala oss att du är glad och trevlig, hur funkar det om jag får fråga? Jag förstår om man tror att par rader på presentationen ska minska ”onödiga” meddelanden in sin inkorg men ska vi vara helt ärliga, du och jag? Det gör ingen som helst skillnad. Men, med lite tur kan du få meddelanden som ”Har ingen bild, vill du snacka ändå?” eller ”Kan du visa muttan då?”. Det är ju i alla fall trevligt att veta att de skriver till dig trots din markant bittra inledning, inte sant?

 

Det jag förundras över är att människor inte märker hur de talar emot sig själva. Hur kan man själv skriva denna texten utan att märka att det är totala motsatser? Jag vill inte påstå att jag själv är en expert på att skriva presentationer, för det är jag inte. Men å andra sidan skriver jag inget negativt alls på mina presentationer. Dels för att jag sällan råkar ut för pervon och dels för att jag inte vill kladda ner min fina presentationer med deras handlingar.

 

Jag skriver gärna till folk på internet, gärna ofta eller hela tiden. Men jag skriver mycket sällan till någon vars press talar emot sig själv. För jag vet inte vilken del av presentationer som beskriver personen bäst, den negativa eller den positiva? Det betyder inte nödvändigtvis att jag inte svarar personen ifall den skulle skriva till mig först, en chans är alla värda, eller hur?

 

Så alla härliga, underbara själar där ute: Var positiva i er presentation. Det sprider glädje och glädje kan man inte få för mycket av, inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0