Här är jag!

 Oj.
Hej.
 
Jag... har ingen bra ursäkt till varför jag inte skriver här längre.
Eller jo, det har jag väl, kanske.
Jag har försökt hitta tillbaka till mig själv de senaste månaderna så mycket att själva försöket tog upp hela min tid. Det är precis som med kärlek "det är när man slutar letar som man finner det". Jag läser igen, jag tar kort, jag skriver. Och för att vara ärlig har jag saknat det så massivt.
 
Jag försökte mig på att skriva en sammanfattning av Island här sist. Det gick väl sådär, jag vet att jag kan skriva så mycket bättre. Men jag hade verkligen inte inspirationen och frågan är om jag kommer få den innan jag har glömt hälften heller. Hursomhaver så har jag en gnista i min kreaktivitet som jag länge saknat. Det ligger ett A3-papper på mitt skrivbord som väntar på att min nyinköpta pilot-penna ska börja kladda ner notiser från en bok på den, det ligger fem böcker på mina sängbord och väntar på att bli lästa, och vet du? Det går faktiskt rätt bra. 
 
Skolan rullar på och på något sätt älskar jag min mentors disciplin. Har en novell som vi skriver på engelskan som man ska ha kommit minst en sida på innan onsdag och med tanke på att jag skriver om något som har legat mig varmt om hjärtat så länge så känns problematiken att skriva den på engelska fullt överkomligt.
 
Och här babblar jag bara på. Nu ska jag skriva på novellen istället. Men om ni undrar hur jag mår så är det bara bra förutom nackspärren som gör det omöjligt för mig att titta åt vänster, men det lossnar väl så småningom.
 
Ha det toppen!
 
[Gullfors - en del av turistrutten Gyllene Cirkeln på Island]

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0