Juli & Augusti

Bara veckan efter, i juli, kom killen från Dalarna ner och gjorde mig sällskap i mitt halvfärdiga rum medan jag gick på information för nyanställda samt började jobba. Ändå hann vi med både Liseberg och bio vilket var några av de finaste minnen jag har med honom. Dock får vi inte glömma att vi var i Varberg och kollade på bilar under Wheels and Wings. Efter ett bad och nätter av otroligt mysiga samtal åkte han hem till sitt och jag fick inleda en månad av konstant arbete. Inte mig emot faktiskt. Men på något otroligt sätt hann jag ändå med att gå på utomhusfarsen Campa i klaveret i Falkenberg samt ha ett eget lag på byakampen i min uppväxt ort. Den månaden slutade med att min kompis var inlindad i en pappersduk när vi skulle städa under byakampsfesten. Det var faktiskt en otroligt bra månad.

Sen fick jag välkomna augusti varesig jag ville eller inte. Det jag inte visste då var att jag under denna månaden skulle hinna kolla på tre olika boende, få nyckel till ett av dem, vara på musikfest i en närliggande by, gå på marknad och köpa till mig diverse colasaker till min fortfarande växande colasamling, köra gokart mot min familj och inte komma sist (otroligt!), gå på en personalfest och åka till Danmark. Det där med Danmark var en skön spontan grej som jag, min yngste bror och mamma fick för oss att göra. Vi bokade ett hotell i Grenå och tog färjan från Varberg och över. Detta var dock kanske inte det bästa vi gjort då hotellet inte alls låg i närheten av färjan. Efter några timmars letade och vägvisande kom vi slutligen fram till ett hotell där vi direkt tiggde till oss middag och mer sprit på hotellet! Det var en trivsam och minnesvärd resa trots att jag tidigt morgonen därpå vaknade av att en skön dansk öppna vår dörr, skrek UNDSKYLD och försvann igen. Dagen innan jag skulle fira min pappas 49årsdag piercade jag läppen. Jag hade tjatat om det i över fyra år så det kan knappast ha kommit som en överraskning till min far eller mor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0