Mitt lov i långhet.

Och som vanligt är jag fantastiskt dålig på att berätta vad jag gör under loven trots att detta varit annorlunda från de senaste.
 
Påsken spenderades ytterst deprimerad då jag blev singel på fredagen, kände att ni behövde veta det så att frågorna om jag var hos Viktor under lovet kan besparas. På påskafton åkte jag till Bomme efter jobbet dock och glömde beskymrena i oset av bortglömd köttfärs och sovjet/ryssland. Åkte även bil med min fru för första gången, härligt att någon av oss har körkort! Älskar den tösen. Sedan på måndagen drog jag till min älskade storebror och startkablade igång hans bil innan vi drog till Max och åt innan filmkvällen drog igång.
 
I tisdags tvättade jag min kära Roger och Åke och även fars arbetsbil. De, de e najs. Sen drog jag till Gekås med Mathilda och åt mat, tjöta lite och köpte hem bilschampoo. Och sen tvättade jag Roger igen. För de e najs.
 
 
I onsdag började äventyret klockan 14. Suz drog först på mig på bussen till Varberg för att först ge mig ett kuvert, i det låg en bild på Thor, House, Roger, Åke och cola - saker jag tycker om. I kuvert två, i höjd med Rolfstorp, låg ett ultra gulligt brev där hon berättade att denna resan var en del av min artonårspresent och hur mycket jag betyder för henne och allt vi gått igenom tillsammans. Blir tårögd av att bara tänka tillbaka på det brevet. Tack Suz. I kuvert tre: "härmed tilldelas du en tågbiljett". Moooooot Göteborg bar det av och mer oroad blev jag med tiden. I Göteborg berättade kuvert fyra att jag tilldelats en valfri måltid och pasta blev det då och där med champinjoner och bandpasta i käften mottog jag kuvert numero fem. Det var i detta spänningen väntade. 
 
Ah. Jag förstår att ni är avundsjuka, det hade jag med varit. Som ni förstår intog vi bönner Stora Teatern i Göteborg för att beskåda en av mina stora idoler. Morgan Alling. Historiens bästa enmanshow-uppträdare. Kontakten till publiken är något som andra komiker borde lära sig. Morgan håller så hög standard på humorn samtidigt som han går igenom sin oerhört svåra barndom och håller oss på jorden. Det var indeed den perfekta presenten. Tack igen, Suz
 
 
Och i torsdag, efter att ha ätit middag hos morfar, åkte jag hem och sov bort den dagen. Lika bra då jag gick upp och jobbade vid sex på fredagsmorgon. Och idag är det lördag. Vad har jag då gjort idag? Jo, jag har vunnit på bowling mot fyra andra (FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV, ASGLAD SÅKLART) och ätit kebabtallrik. Just nu tvättar jag och funderar på att städa rummet så det är fint tills jag kommer hem nästa helg. Funderar bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0