Inatt vill jag...

...inatt vill jag spy på falskheten bland människor.
I synnerhet i städer.


Sen jag flyttade hit till Varberg har jag börjat se saker ur ett helt annat perspektiv.
Jag fick se att de mest "populära" personerna egentligen bara var ett gäng baktalande idioter.
Jag fick se att ingen litar på någon annan, knappt ens sig själv.
Och för att bättre på sin självkänsla spyr de ur lögner om andra personer.

Jag vet personer som hälsar på en kompis på stan, byter några artiga ord...
...för att sedan förklara för mig hur mycket man ogillar personen och alla dess fel och brister.





Jag vill inte höra detta. Jag vill inte vara med om att folk spelar vänner fast de hatar varandra.
Jag klarar inte av falskheten, den äcklar mig.
Jag har svårt att tro att personer som jag ogillar tror att jag tycker om dem.
Jag behöver inte vara oartig men jag visar tydligt att jag inte vill vara mer än bekant.


Så vill ni göra mig en tjänst?
Sätt er ner och kolla igenom era vänner på facebook.
Ta sedan bort alla som du inte skulle hälsa på i verkligheten.
Och sen funderar du på hur många av de återstående som du inte har snackat skit om.
Låt de vara kvar.

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

vet du något bra tips att tjäna pengar på bloggen?

Jag vill jättegärna veta ditt bästa tips isåfall, det bästa tipset får även en länkning för att jag blir så glad! :D

http://fotokobran.se/2012/june/svara-garna.html#comment

2012-06-01 @ 22:34:24
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0