"Moppen lägger av halvvägs hem"

HAHA! Mitt expertområde!
 
1. Kolla så du inte bara glömt att sätta på bensinkranen. - Jag kommer knappt hundra meter utan att ha den på medan farfar kommer typ en kilometer...
2. Tankade jag verkligen? - Skulle precis skjutsa Suz hem till henne från Ullared när moppefan var tom, det var bara att lägga i reserven och rulla till macken.
3. Hoppa av moppen och kolla om kedjan sitter kvar - en gång hoppade kedjan på flakisen av men då var det bara att halvt lägga på den och lägga i frikopplingen för att sedan backa på kedjan igen.
4. Om det luktar oväntat bränt runt motorn och det inte ens går att rulla igång den så lägg ner - hände mig en gång, mitt på vägen i Gällared brann motorn upp på flakisen. Det var bara att kedja fast den vid en lyktstolpe och be pappa hämta mig.
5. Du ligger i diket - man ska väja för vildsvin, inte köra på dem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0