"Börjar bli sjuk..."

1. Feber - varje gång jag har feber så skippar jag värktabletter och annat mesigt. Det dämpar febern men tar inte bort den. Med andra ord går det fortare att bli av med febern om du bara härdar ut.
2. Snuva - Åh minns varje höst när jag fick brutal förkyldningssnuva och fick sitta med en näsduk under näsan hela bussresan till skolan. Mitt enda tips mot detta är just det - näsdukar.
3. Lock för öronen - Här har ni en expert, förra året hade jag lock för vänster örat i tre månader och höger örat i ett par veckor. Ett tag där hörde jag fan knappt något annat än mina egna andetag. Vad är då botemedlet? Enligt google ska det finnas någon typ av läkemedel man kan få av en doktor mot sånt. Men i mitt fall var det bara att vänta ut.
4. Ångest - de få gånger jag har råkat ut för sånt här har jag bara sovit bort det. Lyssnat på musik, skrivit och sovit. Jag testade en gång att supa mig redlös i min ensamhet men det dämpade fan inte ett dugg.
5. Halta - Ännu en sak jag är expert på tack vare alla dessa hundrafemtiomiljoner gånger jag har stukat fötterna eller knäna. För att förebygga detta fenomen kan du sluta springa i trätofflor, sluta landa på knät på fel håll och inte gå förvånansvärt långt med converse. Om fenomenet ändå skulle slå till: Försök gå så lite som möjligt om det är ett rejält fel som det sistnämnda. Om du nu ändå ska gå så kan du ta rejäla kängor som sitter fast ordentligt istället. Annars gäller det klassiska med bandage och kryckor.
6. Skoskav - Nu känner jag att vi inte snackar om sjukdomar längre men jaja. I ett par månader fick jag skoskav av mina kängor. Jag hade skoskavsplåster och dubbla sockar men vafan hjälpte det? Numera har jag världens finaste rosa/lila ärr efter detta och allt jag kan säga är: Använd trippla sockar.
7. Lunginflammation - Mellan jag var fem och sju år hade jag lunginflammation två gånger. Det kan ha berott mycket på att jag sällan hade vinterjackor på vintern. Hursomhelst är tipset att dricka oboy (efter du har tagit pencillinet vill säga).
8. Diarré - Åh här kommer älsklingen in. Coca-cola i egen hög person! Avslagen cola kanske inte smakar lika fantastiskt som vanlig men den hjälper mot diarré och du får dricka cola som medicin för omväxlingsskull.
9. Magsjuka - Försök att äta och inte spy ner hela golvet på vägen till toan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0