Betald tidsfördriv

Idag ska jag jobba för sista gången någonsin på Rasta i Ullared.
Jag har nämligen fått jobb på gekås och eftersom lönen är saftigare där tackar jag inte nej.

Men trots detta har jag en tår i ögat för att lämna Rasta. Det är här jag har befunnit mig alla helger de senaste 9 månaderna. Det är här jag har sprungit från hamburge-rännan till stekluckan och skrikit "Deeelliia, kan jag få ost på den här?". Det här jag har brännt pommes åtskilda gånger, det är här jag har lärt mig göra mjukglass och det är här jag har brännt händerna varje gång jag öppnat locken i lunchen. Det var här jag blev vän med bland andra Justina, Sandra, Chusri och Gerd.

Det kanske inte låter så jävla kul men jag har ändå trivts. Jag har samlat på mig erfarenhet och lärt känna människor. Och jag tror inte att jag kommer glömma detta helt, jag tror dock att jag kommer minnas det som svampplocket "ett betalt tidsfördriv".

http://www.akeri.se/files/imagecache/news_image_on_top/rasta-kortet.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0