B som i Brutalt bra!

Jag är en 95a, vilket betyder att jag lever i den generationen som blir utsatta för alla ändringar. När jag skulle börja femman och var helt överlycklig för att gå i en fyr/femma med min bästis så ändrades det så att jag fick gå med bara femmor. När jag hade gått ett år i högstadiet tog de bort flourskölnjning i skolan och när jag började sjuan fick alla varsin dator. När jag började nian var den nya idrottshallen halvklar. Och nu kommer vi till det som är mest aktuellt. Ändrat betygsystem.


Förr fanns det IG-G-VG-MVG, nu finns det F-E-D-C-B-A. A är alltså AMAZING och F är FAIL. Och det jag vill komma till med att berätta allt detta är att jag fick B på den enda betygsatta fotouppgiften hittills: 10 ord. Jag är stolt, dock var jag inte stolt över korten när jag tog de och inte särskilt nöjd heller. Men ja. Vi  får la vara glada ändå. Alla har vi olika smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0