Tvi-Lajt

Ni som har följt min blogg under flera år har vid några enstaka tillfällen sett att jag skrev att jag aldrig skulle kolla på twilight, bara för att alla andra gjorde det. Well... nu när jag är aningen äldre ser jag meningar med att kolla på mainstream-shit. För att kunna argumentera och disskutera behöver man en bra grund till sina åsikter. Därför kan jag inte säga att jag tycker att twilight suger utan att ha sett filmerna och/eller läst böckerna. Därför slog jag mig ner i afton och tittade på twilight och new moon. Ska även snart titta på eclipse.


Collage  by lindseo

Såatte... vad är min åsikt? Själva storyn är ju precis som vilken hollywoodfilm som helst. Men det är något där som jag liksom inte kan släppa... ibland känner jag igen mig själv och mina upplevelser så brutalt att jag liksom inte kan släppa blicken. Jag har hört från de som läst böckerna att första filmen är värdelös osv men faktiskt, den är rätt bra gjord dock önskar jag mer ansiktsuttryck från skådisarna. Huvudpersonerna är ju helt åt helvete på den sidan. Charlie, Bella och Jake skulle verkligen behöva röra på ansiktsmusklerna lite mer. Edward behöver inte det för det funkar i hans roll att han inte visar något. Men Bella ska liksom framstå som den normala och normala personer visar faktiskt att de är glada och ledsna. Så ja... vilket betyg ger jag de två första filmerna i triologin? Låt säga 3/5? Jag gillar faktiskt filmerna (kan bero på mängden blod som har sin beskärda del i filmen) och kan tänka mig att se de igen. Men någon favorit är det inte. (Den tortyrklassen kommer de inte upp i, sorry dude).

Kommentarer
Postat av: Sanna (:

Fin blogg! :D

2011-11-26 @ 20:40:26
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: Suz

Duvetatteeee... Det kommer finnas fem filmer va? :3 Ingen jeffla triologi här inte ^^

2011-11-26 @ 22:26:41

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0