Böcker alltså...

Jag viker ner kanten på boksidan och slår ihop boken.
Jag har saknat det här. Att läsa en bok och försvinna in i en egen liten fantasivärld.
Det är inte lika strikt som en film då alla scener är bestämda och huvudpersonen ser ut på ett visst sätt.
Visst beskrivs det en hel del i böcker angående miljön och personerna men förutom det får du bilda dig en helt egen uppfattning om hur allt ser ut. Det är underbart. Det är det jag gillar med böcker (och lite hur en pocket luktar).

Denna boken jag läser nu har jag redan läst, dock var det över fyra år sedan och jag minns inte det minsta lilla av den så det är som att läsa den för första gången. Jag älskar det. Och ja, det är en av Katarina von Bredows böcker. Tillochmed lilla knubbiga, kaxiga Fried-ass gillar töntiga böcker om tonårsförälskelser. (+ att även hon kan stå ut med att ha en rosa bok i sin redan överfulla bokhylla).



Ja, jag borde sova. Ja, jag ska se SOAD om typ ett dygn. Och ja, jag älskar er allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0