Herpderp? Fried-ass tells a story.

Okaj... nu är det så att jag inte riktigt hunnit med att berätta allt för er här på bloggen de senaste veckorna. Så... vi tar det nu.

Till att börja med har jag fått ett nytt jobb, numera står jag med en svart/röd keps i en korvlucka och säljer snabbmat till tjuriga gekås kunder. Alltså jobbar jag på Rasta f.d Nimo i Ullared. Det var min kära vän Fanny som ordnade så jag fick det jobbet, jag tackar hjärtligast för jag behöver verkligen pengarna och tjäna pengar på att plocka svamp... naa.... så springer ni förbi där någon helg så kom gärna fram och hälsa!
Där är hon, min fina vän.


Nästa sak som har inträffat är att jag har flyttat. Jao jag har lämnat min trygga gård i det superlugna Krogsered för ett lite mer livat Varberg. Numera bor jag alltså i ett radhus med två (snart tre) andra personer som delar boendet med mig. (Höhö precis i skrivande stund går Emilia förbi, hon jag bor med).
Trivs jag? Javisst, det är faktiskt rätt skönt att bo där. Dock är man alltid lite vaksam att inte låta för mycket för sent på kvällen och att inte gå och rycka i toadörren när de andra är där men vafan... vi vänjer oss nog. Dessutom så ekar mitt rum... jävligt mycket. Detta ska åtgärdas så fort jag vet att jag har pengar till det. Bild på rummet eller huset? Naäej... det har jag inte tagit än men det kommer nog upp så småningom...




Tredje saken som har hänt är att jag har börjat gymnasiet och fått typ åldersångest. Jag är så jävla gammal att jag numera går på gymnasiet. Med alla 17/18/19-åringar. Gah, det känns lite mäktigt. Men annars då? Trivs jag i min klass? Första veckan, alltså förra vecka, var alla lite blyga, lite tysta och verkade faktiskt liiite rädda för mig. Det var i alla fall det intrycket jag fick av situationen men det stämmer nog inte. Jag känner två personer i min klass sen innan vilket kändes rätt skönt i början. Hursom så är skolan svinmysig, maten är brutalt svingod och lärarna är extremt omtänksamma. Så alla ni som nyss börjat nian - överväg att börja på LBS, det är det verkligen värt.

 

 

Sådärjao, nu har ni fått lite hum om hur mitt liv befinner sig just nu. Nu har jag två timmar kvar på batteriet på datan och börjar min lektion om 25 minuter så får la dra mig. En bild på mitt schema kommer också dyka upp så småningom... för det är verkligen Ledgen....wait for it... DARY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0