"On On six packki kyllä"

27 Mars år 2000 släppes en låt som fastnade på alla då femåriga barn.
Ingen av dem förstod på riktigt vad låten menade men alla sjöng på den.
Tjejen som sjöng låten var vid den tiden 19 år och från Mississippi.
Hon kan spela piano och hon har under 2000-talet rakat av sig håret i ren protest.
Vet ni vem jag menar? Nåväl, vilken låt släpptes den 27 Mars 2000 då?

Ett finskt hårdrocksband har gjort en cover av den som jag avgudar.
Den går på repeat och jag ska lära min finska (får be Malin).
Iallafall, alla som vill kan ju klicka här eller lyssna på youtube här under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0