Första gången sjuk i år? - Karriärdag.

Täppt näsa, huvudvärk, halsont och feber.
Har inte varit sjuk i år alls.
Eller jo, lite snuvig precis efter nyår.

Idag var det karriärs dag i skolan.
Min enda fråga var:
- Hur är det att jobba med/som det?
Frisören var helt lost, hon var lärare på drottning blanka i Falkenberg och berättade bara om vad man gör på gymnasiumet med inriktning på frisör.
Läs min fråga igen.
Precis.

Sen gick vi till turist vilket var betydligt mycket bättre än frisören.
Ingela Molander, vd för turisten i Falkenbergs komun.
Hon berättade om hur det var att jobba som tursitguide på mallorca och hur det är att jobba i Falkenberg.
Hennes föredrag gjorde en ritkigt puschad.

Vi skulle gått till design men av någon anledning var vi tvunga att byta och jag tror det är turens seger.
Vi valde polis och nu vet jag exakt vad jag ska bli.
Staffan och Urban, efter som Staffan 2 har gått i pension så var Urban där istället.
De är utrycknings poliser och har alltså jour under den tiden de jobbar.
Utrustningen de bär på varje dag väger 14 kilo totalt.
Jag är såld.

Men i morgon drar jag inte till skolan, jag ska vinna över denna febern utan alvedon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0