Man blir i alla fall inte yngre.

Minns nu att jag skaffade bloggen för att skriva.
Fast nu på sista tiden har det mest blivit bilder och kort-korta texter.
Borde dra upp mitt skrivande igen, ett tag var det ta-mig-fan magiskt.

Ligger i sängen och läser två böcker om vartannat.
Ena är glad och lycklig och den andra är i bland de sorgligaste jag har läst.
Och då kom jag att tänka på frågan: "Vad skulle du gjort om du visste när du skulle dö?"
Jag undrar fan alltså. Egentligen håller vi på att dö hela tiden.
Fast vi vet inte när den sista slutstöten kommer.
Så jag tror fan att jag skulle leva som jag gör nu. Kanske ta en extra sväng till Stockholm.

Om jag var sjuk i någon riktigt illa sjukdom som inte gick att bota skulle jag göra allt som man är rädd för när man är frisk.
Saker som gör en sjuk t.ex. lägga sig naken i snön, äta saker från golvet (kanske jag gör redan...).
Men ni förstår tanken? Hoppa från höga byggnader, springa ut framför bilar, allt som man får en riktig adrenalinkick av.
För då vet man att man kommer dö snart, anyway.

[kinesögon *hosthost*]

Men eftersom vi redan nu långsamt håller på att dö tänker jag spela gitarr, gå på grillfest ikväll och göra allt jag inte skulle gjort om jag tänkte på att livet var långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0