Det var bättre förr.


Åtta år tillbaka.
Åtta år tillbaka såg barnen upp till dessa män.
Det var det som var coolt.
Nu är det inte så längre.

Jag minns den tiden då man hade "status" när man kunde alla bilmärken.
Jag minns när man var cool om man kunde byta däck på en bil.

Nu, om man ens nämner det, så är det töntigt, mobbat.
Man ska inte förstå någoting.
Man ska vara en "player", ha många tjejer och ägna minst en timme på sitt utseénde varje morgon.
Du måste gilla fjortisar, deras äckligt pipiga skratt och dåliga musiksmak.


Förr kunde du se ut hur fan som helst, lyssna på dansband och inte haft en flickvän någonsin genom livet men du var cool, så länge du visste vad hydralolja var.
Du kunde vara hur smal, tjock eller stark som helst, så länge du visste att en tvåtaktsmotor behöver oljblandad bensin.

Var är dessa människor idag?
Är dom gömda bakom alla dessa "fjortisboys" som inte vet vad olja är, bara att det är något som man inte ska dricka.
Jag saknar dessa människor.
De man kunde se upp till och verkligen vara imponerad av.
Dagens killar kan man inte vara imponerad av, snarare äcklad.

Jag saknar 2002.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0