Melodifestivalen! Lordi vs Jenny Silver

Jag har hört från alla håll att förra veckans deltävling i melodifestivalen Jenny Silver har fått riktigt dåligt mothugg.
Innan jag fortsätter vill jag skriva att jag lyssnar aldrig på schlager i vanliga fall, texten är i genomsnitt kass och helt meningslös.

Har ni tänkt på varför Lordi vann 2006?
Jo dom insågt att melodifestivalen handlar inte bara om schlagerlåtar, de insåg även att det är ytterst få som faktiskt gillar sådan musik.
I Finland var det tydligen fler som gillade hårdrock än schlager.
De vann på att vara annorlunda.

Nu kom Sveriges chans.
Jenny Silver vandrade ut med extremt förlängda höfter, stålhandske och en knepig dans.
Hon var annorlunda.
På samma sätt som Lordi fast med en annan musikstil.
Men eftersom Ola har fler fans gick han och Salem vidare.
Jag säger inte att Sverige inte kommer ha en chans i den stora finalen i Oslo, men jag säger att vi kommer inte vinna på att vara annorlunda.


Svenskar är fega.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0