Det är bara en tom pokal



Vann klubbmästerskapen i min klass.
Men egentligen, spelar det någon roll?
Det blir ännu en pokal (eller som i detta fallet en medalj) i samlingen.
Jag gillar att skjuta, jo visst gör jag det. Men jag har aldrig stått där och tänkt på priser när jag skjuter.
Jag tänker på att förbättra mig och någon gång bli till räckligt bra för att slå pappa.
Men kommer jag bry mig om dessa pokaler om några år?
Hitills har de bara stått på en hylla, gjort ett klistrigt märke på hyllan och samlat damm.
Hur mycket glädje har jag av det egentligen?
Visst är det kul att visa ibland, visa hur mycket jag gillar sporten men ärligt vad ska jag ha dom till?

Så länge jag får skjuta så bryr jag mig inte om pokaler och medaljer, faktiskt.


(Rubriken är citerad från filmen "Cars" eller "Bilar" som den heter på svenska!)

Kommentarer
Postat av: Malin Sjörand

Coolt att du också skjuter!



Det gör jag med :D

2010-02-23 @ 17:15:05
URL: http://malinsjorand.blogg.se/

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0