Dag 01 – Om mig

Jävlar, detta är skitsvårt. Att skriva en presentation om sig själv.

Frida (Fried-ass Belund) Berglund.
Jag bor i en pytteliten by långt från civilisationen trots att jag har 20 minuter till Ullared.
Flyttade till denna gården som treåring men har alltid bott i denna byn (vi flyttade bara över ån).
Jag gick i skolan de första åren på Ätranskolan och flyttades senare vidare till Apelskolan.
Det känns rätt sjukt att det här är sista året i grundskolan, men det kan jag skriva om en annan gång.
Jag tror det blir medialinjen på gymnasiet och då blir det även flytt eftersom jag bor så öde att det inte finns en möjlighet till att pendla.

Jag började på luftgevärsskytte och innebandy samtidigt - 2002 - dock har jag hoppat på och av innebandyn från och till beroende på olika anledningar.
Jag har aldrig varit bra på någon sorts praktiskt övning överhuvudtaget men 2004 var jag ändå fast besluten om att börja spela gitarr så det gjorde jag.
Jag spelade en termin sen la jag av, det var jättesvårt och killarna i min grupp var hundra gånger bättre än mig.

Men när jag bytade skola till Apel hösten -07 så började jag återigen och spelar fortfarande.
Jag kanske inte är så bra på det men jag är envis nog att inte lägga av.

Genom åren har jag ägt en hel del djur som jag inte orkar gå igenom men jag kan dem som fortfarande är i livet:
Bacardi -> Min häst som jag aldrig har ridit in (för jag kan inte rida) men han äter ju så att åkrarna håller sig fräscha.
Molle -> Pappas jakthund som är livrädd för vilda djur och ha varit min bästis alla gånger jag varit ute med kameran.


Mimma -> Alla känner nog igen henne, sötnöt som dyker upp här på bloggen emellanåt.
Varit min i fyra år, snart fem.


Jag är jävligt udda och tar sällan något seriöst och cola är både en sak jag samlar och en sak jag knarkar.
Jag älskar att skriva som ni kanske har märkt med tanke på att detta inlägget blev fruktansvärt långt.
Hitta fler bra saker med mig? Ehm...
Jag är jävligt social och letar alltid nytt kul folk att lära känna.
Helt ärligt vet jag inte vad som är bra med mig, ni som vet får väl... skriva det i kommentarerna eller något.
Så, nu vet ni ju lite om mig.

Och just det, jag har en tatuering och är femton år.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv: ahh, smart :D borde göra det ;)

2010-12-07 @ 08:25:51
URL: http://lovisasvensson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Du gör en alltid på bra humör gumman !<3

2010-12-07 @ 20:45:07
URL: http://jenniferanderssonsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0