Teckenspråksutbildning.

När jag var liten kollade jag alltid på "teckenlådan" som gick innan på tv. Men det gör det inte längre eller jo, bara repriser.
Teckenlådan var ett barnprogram som de talade teckenspråk på.
När jag var liten lyssnade jag och tittade, sen gjorde jag samma sak.
Ett tag kunde jag hela alfabetet utantill, men ja, det försvann med tiden.
"Hur många träd avverkar du i timmen?" Kan jag utantill fortfarande, typ. Jag har glömt hur man tecknar "hur många".
Sen dess har jag viljat lära mig att teckna teckenspråk utantill. Det känns liksom viktigt.
Innan har jag trott att man måste gå på en utbildning vid sidan av skolan men sen såg jag denna reklamen på bilddagboken.se:

("framtid" står det tecknat på vänsterbilden, flashbacken från alfabetet förklarar varför jag kan det nu)

När jag klickande in på det kom detta upp:


Vänersborg? Var i hela jävla helvetet ligger det?
Ska googla det nu. Det kanske blir min framtid, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0