Rosabandet tävling?

Först satt jag och funderade på slag, slagsmål, skador och liknande.
Så jag började fundera hur jag har skadat mig.
Vi börjar lååångt tillbaka.
Jag minns att jag hade en väldigt fin docka med såna där blinkade ögon, hon hade brunt hår och svarta runda glasögon minns jag.
På den tiden hade vi ett järnräcke uppför trappan till ytterdörren.
Jag minns att jag bankade mitt och min dockas huvud i det räcket för att jag ville ha ett av mammas nya plåster hon hade köpt.
Men jag fick inget, för jag tyckte bara det gjorde ont och det ville inte blöda.
Några månader senare avlivade vi mammas gamla hund (som jag inte minns namnet på), när vi åkte hem från vetrinären fick hunden ligga på en handduk i baksätet.
Samma vecka följde jag med min mamma till banken och då så kom jag lite efter så jag sträckte mig efter mammas hand och litade helt på att jag skulle fånga den, men nej.
Så jag föll framåt stupa ner på asfalten och fick ett sår i pannan, så medan mamma letade plåster fick jag ta handduken som hunden hade legat på och hålla mot såret, sen fick jag ett av de plåsterna jag ville ha för ett par månader sen.
De minnerna är några av de första jag har.
Sen efter det har jag skadat mig åtskilliga gånger.
Stukat knät: 3-4 gånger.
Stukat fötter: 7-8 gånger.
Stukat handleder: 2-3 gånger.
Detta är bara på ett ungefär, jag har ingen superkoll på det direkt.
Sen har jag ju stukat fingrar, skrapat upp knän, fått bulor, blåmärken, skärt mig eller slagit mig på annat vis.
Men jag har aldrig brutit något alls, vilket jag tycker är extremt konstigt.
Just det, jag har sytt däremot.
Men det ska vi inte gå in på det handlar inte om detta.

Så under alla mina  14 och ett halvt år har jag skadat mig väldigt mycket.

Efter jag hade tänkt på detta kom Henrik och Erik hem.
Och Henke var skadad.
Erik hade på något sätt lyckas spetta Henke i handen så grepen (som det var) hade gått rak genom handen.
När jag hörde det började det göra ont i min hand.
Men han klarar sig, ingen led verkar vara skadad och det blöder inte... längre.
Jag tyckte att det var ett litet lustigt sammanträffande, för strax innan lyckades jag klämma till en nerv på handen så nu värker den och ryker i mellanåt.

Ja... nu till vad rubriken står för.
På bilddagboken ska man ha en fototävling som handlar om att man ska ta kort på något som har något rosa med i sig.
Jag som är en riktig rozahatare tänker ändå försöka få till något till tävlingen.
Jag har mina Idér som jag inte kommer skriva här (sorry) men jag ska nog genomföra det i morgon.

Det är mina kvällstankar, nu ska jag sova för jag är trött och om jag inte somnar ska jag läsa men vi får se.
;D

Ha det bra, igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0