Frida super dissar stilar.

What can I say?

Alla fjortisar förstör allt som vi har älskat.
Aldrig, aldrig ska jag tryckas ner av fjortis.

1. Du vet PJ:s.
Partille Johnnys? Snoddar på benen? Precis, dom ja.
Det är det fulaste jag vet.

Ursäkta mina påhopp här nu men allvarligt har du någonsin sett något så jävla patetiskt?
Denna artiklen här ovan hittade jag länkad på en blogg.

Jag citerar: "Man känner igen en PJ på det spretiga välvaxade håret, de enorma mängderna gummisnoddar längs smalbenen, det fejkbruna ansiktet, reflexvästen som ständigt sitter på oavsett årstid, de uppdragna intersportsockorna och den lilla färgade bandanan som knyts strax under knäet."

Jag är ordlös. Jag har inte ord för hur meninglöst jag tycker denna stilen är.

"Men känner ni att ni är samma människor utan smink och fixat hår?
Med en mun svarar båda:

- Jag känner mig osynlig utan mina snoddar."

"Är man PJ får man räkna med att gå upp tidigare än andra, bara för att hinna med rutiner som att sminka sig, styla håret och sätta på gummisnoddar."

Precis därför har man inte en komplicerad stil, jag är alldeles för lat för att gå upp tidigare än jag behöver.

 

"Hur mycket smink ska man ha? Man ska ha så det syns att man är sminkad. Ojämnhet och flammor är helt tillåtet.

Hur ska läpparna se ut? Smeta gärna på ett lager idominsalva eller foundation på läpparna och pluta vackert på bild"

I våras satt jag och funderade om det fanns någon med mer smink än fjortisarna. There, I found them.


2. Fjortisar är det som kommer på andra plats på min "vilken-stil-jag-hatar-mest-lista".
Kolla på dom!


Snälla...
...puta med läpparna och gör din fjortis min lite till snälla!
...varför inte kleta på lite till smink, jag ber dig!
...ta en bhstorlek mindre till, då kanske dina bröst ser lite större ut!
...pussa dina kompisar på kort en gång till, snälla!
...utala din svenska helt fel, alla älskar när du gör det!
...varför inte göra en rund svart prick på näsan och rita svarta "morrhår" på kinderna, vi gillar det!

Ni förstår ironin hoppas jag.
Vad ska jag säga?
Deras kommentar brukar vara: "Men vadå, bah för du tiiep inte bry dej om hur du ser ut? Ditt emo?"
Jag bryr mig, mer än du tror men ändå inte så jag kletar över finnarna med smink, för där under trvis dom om jag har förstått det rätt?

Nej usch.

Jag har länge tänkt att pierca läppen och så fort jag skulle få det skulle jag göra det.
Men nu tvivlar jag.
Dom börjar pierca sig, fjortisarna alltså.
Det var en hårdrocks-, punk- och emogrej innan.
Jag menar såklart musikstilen emo.
But not anymore.

Men tatueringarna får vi ha för oss själva i alla fall!
Det är en jävla tur det, fast människor i största allmänhet tatuerar ju sig.

Nej det blir dagens sågning det. Hoppas det duger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr, fjortisarna där jag bor har börjat med att tatuera sig. :(

2011-07-12 @ 21:25:53

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0