Sitting here alone with my memories... lookin' at a picture of you and me...

Idag har jag varit i skolan, slagit mitt personliga sämsta i friidrott, igen, ätit två bitar fiskpinnar, börjat broderera, skrattat mycket, glömt mycket, haft allmänt roligt, inte gjort matteläxan, duschat och.... börjat på en ny novell... jag vet... jag har inget liv.

Här kommer ett utklipp:
"Philip:
Jag har lovat mig själv att någon gång skriva ner vad som egentligen hände, så nu gör jag det.
Det var när vi skulle börja sexan som allting började.
Jag vaknade försent första dagen så fixade inte till mig något speciellt, för jag hann inte.
Jag hann precis med bussen i mina på slängda kläder som jag inte var något vidare nöjd med alls.
Jag och Asse, som egentligen heter Hasse-Arnold, gick till hemklassrummet och var spända, jag minns tillochmed hur Asse log, han var riktigt nervös, det visste jag utan att ens fråga.
På ganska skakande ben klev vi in och tog första bästa plats."


Skriv gärna en kommentar  om novellen.

Ja det handlar om två olika personer samtidigt.
Här kommer det en snutt av den andra:
"Fedore:
Festerna gjorde mig mer och mer självsäker och det kändes som att jag hade en makt över mitt liv som jag tidigare aldrig haft.
Jag träffade en kille på en fest som jag tyckte var så jävla skön, Delbert.
Eller hur får bara namnet dig att skratta?
Jag flörtade och höll på med Delbert ett tag men senare visade  det sig att han gillade min kompis Josie bättre än mig, så där sjönk mitt självförtroende med sjuttio steg.
Jag gav upp med flörtandet och kill-sökandet ett tag för det led bara till sorg i alla fall...
Skolan som jag aldrig har brytt mig om blev plötsligt ett nytt sätt för mig att träffa folk på.
Jag hade inte tidigare brytt mig om killarna, förutom Ted såklart."


Annars har jag inte gjort mycket.
Jag har upptäckt min kroniska huvudvärk och allmäna gladhet.
Jag antar att jag måste välja: Vara glad hela tiden och ha huvudvärk elller huvudvärksfri och dyster?
Vad skulle du tagit? Det är riktigt jobbigt att ha ständig huvudvärk i mer än en vecka.

Nej nu ska jag sova... kanske kommer med en rolig bild när jag känner för't.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0