Nyklippt och... fundersam

Sitter här med en fullkornsmacka i handen och hallonsoda i glaset.
Kom precis hem från frisören.
Det blev vad man kallar, busigt.
Jag tror jag gillar det, det är bara färgen som gör mig fundersam.
Jag känner att jag inte gillar att vara blond, det är inte jag.
"Hej hopp, jag är blond och lyssnar på rock."
Det låter ju inte riktigt... nej jag vet inte...
Jag lovar att det kommer en bild... när jag känner för det.

Skolan var helt okej.
Slavdrivar Petter kan ta sig i röven, HÅRT.
Imorgon blir det idrott igen (vem ritade detta schemat egentligen?) och då ska vi ha friidrott, jag hoppas på längd- och höjdhopp, kast med liten boll och stöta kula.
Jag äger på kul- och bollgrenerna måste jag säga.
Lite skryt där ja.

Gitarrlektionerna börjar på onsdagar klockan 12.40 nästa vecka.
Det är på rasten, lite synd men jaja, jag klarar mig, right?
Är faktiskt lite sugen på att börja igen men ändå inte.
Det är lite segt när man är slut hela veckan och inte orkar med skolläxorna och sen ska träna på gitarrläxan, men jag har nog inte tålamodet som annat folk har skulle jag tro.

Nu börjar allt upp igen, skola, gitarren, innebandy, luftgevärsskyttet, ta in Bacardi på kvällarna, jackor och sånt.
Jag har inte alltid gillat sommaren, jag gillar inte att vara varm av någon anledning (vet faktiskt inte varför).
Men nu börjar jag uppskatta den vilotiden mycket.
Föräldrar förstår inte vitsen med sommarlov tror jag, dom säger: "Nu är det sommarlov, skaffa ett sommarjobb, och vad bra att du är ledig för nu kan du hjälpa till mer hemma...."
Det är sommarLOV, det heter så av en andledning.
Man håller igång hårt hela höst- och vårterminen, man går på skytte, innebandy, gitarr, tar in Bacardi, läxor och allt annat.
Vi behöver en paus, utan sommarlovet skulle jag gått in i väggen för längesen.
Att bara kunna slappna av, ta det lugnt och glömma allt som har med stress och läxor att göra.
Det trycker på dagens ungdommar att ha allt det där, att man måste vara inne med läxan om två dagar och helst sju läxor till samma dag, jag tycker inte att jag lär mig mer på att stressa in med sånt.

 Nu kom Henke med en glass till mig. MUMS
Nej  nu blir det simpson och glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0