The days of our lifes.

Idag när jag reste mig upp från teorisalen och började power-walka till bussen slog det mig att vi -i min ålder- kanske är de gymnasiekidsen som vi såg upp till som små? Vi är de coola gymnasiekidsen som går med själsäkra steg in på bilskolan, skojar med lärarna för att sen sätta sig ner och plugga körkortsteori. Bilkortsteori.
När vi var små, i alla fall jag, tycker jag att det var coolt att tonåringar fick köra bil, jag tyckte det var stentufft att gå i gymnsiet och jag såg verkligen upp till de som hade mowhawk och bodde själva. Vi är där nu.
Vi är så gamla att vi kan rabbla snygga kändisar som inte är radioplågor. Vi vet när det blir för många planscher på rummet, våra vänner dricker kaffe och röker - inte leker med bratz som de gjorde förr. Vi tycker om att vara själva på rummet med hög musik och vi bjuder inte hem kompisar efter skolan för vi är för trötta för det.
 
Jag vill inte växa upp, jag vill inte säga hejdå till min älskade moped. Jag vill inte slippa kicka igång bästisens moppe i ett släkte arga myggor. Jag vill inte sluta köra moppe i bara hjälm och badkläder och jag vill inte sluta fråga om "pappa kan köra". Jag vill inte sluta sova med gosedjur, jag vill inte ta bort övningskörningsskylten från bilen och jag vill inte vara klar med grundskolan.
 
Fast å andra sidan blir det inte mer awesome än man gör det. Nu kommer ju studenten, krogrundorna som slutar med att man vaknar upp i en trappuppgång, "nyktrast kör" och drive-in:en på donken. Nu taggar vi bygga ljud i våra bilar och sladda på gekåsparkeringen mitt i natten när securitas åkt hem. Nu taggar vi att slippa känna regnet tränga igenom regnbyxorna, att slippa imman på visiret, köra till jobbet i ett lager med kläder och inte fyra, vi taggar att tatuera oss, att komma in på alla konserter och faktiskt kunna göra vad vi vill.
 
Det kanske är så tråkigt att bli gammal nu när jag tänker efter...

Kommentarer
Postat av: lisalitzium

sv: Okej. Ja jag räknar som sagt kalorier, och då ska det egentligen inte spela någon roll vad man äter så länge man håller sig till sina kalorier varje dag. Så jag tror helgen kommer funka för mig :)

2013-01-22 @ 10:12:17
URL: http://lisabjernhagen.se

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0