Bokrecension - Finns inte på kartan av Carina Hjulström.

Sträckläste ut denna boken från tre till nu, sextiden.
Slutet var helt klart bäst. I alla fall de sista kapitlerna.

Boken handlar om Frida Fors, en tjej som går på journalist linjen i Göteborg. Och när praotiderna närmar sig från hon prao där hon minst önskade/förväntade sig.
Bruseryd, mitt ute i öde småland. Förtvivlad försöker hon få ett annat men mot hennes vilja åker hon till småland.
Hon skriver en artikel om att telefonkatalogen ska designa om sin karta och ta bort orterna med befolkning under hundrasträcket.
Artiklen får ett arg bemöttande och inget går som det var tänkt, Frida hatar om möjligt hålan mer.

Jag tipsar verkligen er att läsa den, texten kan vara lite svår för de som inte har lätt för att läsa.
Men jag som går i åttan malde mig genom den lätt.
Boken har 309 sidor och ligger under romantisk skönlitteratur's kategorin.

Denna bok var bra eftersom man fick en inblick i hur det är att gå journalist linjen, praoa där man inte vill vara och komplicerad rommatik.

Den får 10/10 helt klart, super bra bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0