November & December

I början av november var jag hos dalmasen och laddade om batterierna och förblev stressfri (i alla fall för ett tag). Novemberkastade sig även på mig med mer helgjobb, ett öppethus och såklart warm-up:en inför den årliga konserten som skulle närma sig. Här agerade jag kamera man i en liveklippning av hela konserten, det var så otroligt roligt och lärorikt må jag säga. Under denna månad hann jag även med att vara på ett bankmöte, ett informationsmöte och en julmarknad - allt för företaget. Sen hände något av de största på hela året, jag drog på Lillasysters spelning i Falkenberg. Efteråt kramade jag hela gänget och fick de att signera min tshirt, rakt över brösten - precis som det ska vara! Hade väntat på den dagen i fyra år så headbanget (som senare gjorde att jag fick hålla mitt huvud uppe med händerna) var otroligt känsloladdat och intensivt men det var i vanlig ordning värt det. Jag hann även gå på diverse studentmössemöten och dessutom bestämma över ett företag.

December började med att jag fick be min pappa att skjutsa mig till jobbet, andra gången någonsin. Sju minus grader iförd termobyxor i en hastighet på dryga 70 km/h hoppas jag att ingen ska behöva utsätta sig för. Kylan var påtaglig och pappa snäll. Under samma vecka som jag jobba på gekås för sista gången för detta året så var jag även modell för ett annat ungt företagande, nämligen Sugarsin UF som inriktar sig på alternativa kläder. Där och då insåg jag att jag inte trivs i smink men det var allt en spännande upplevelse! Jag firade även min käre vän Theo den veckan och fick höra något jag aldrig i mitt liv skulle komma att tro på - men det ska inte nämnas här. Den 9 december var det också den sista tomteprommenaden (en tipsprommenad med jultema) någonsin i en närliggande by. Detta var en tradition som hållt i sig sedan pappa var 15 år - otroligt länge med andra ord! Så med en tår i ögat vann jag hem en transformer och tog sista tuggan av lussekatten. Vi höll även vårt allra första barnkalas med företaget och för att döma av barnens reaktion så gick det riktigt bra. Vi kände att vi behövde det där för att kunna ta nya och motiverade tag i vårt arbete. Sen körde jag även Polaris Sportsman (en fyrhjuling alltså) för första gången på flera år, den nostalgin och de blåmärkena efter att åkt snowracer efter var inte nådiga - men återigen helt klart värt det. Filmteamet på skolan hann även med en livesänd produktion i form av Mobilob där jag agerade kamerariggare samt programledare. Kanske inte den mest uppskattade livesändningen men så otroligt rolig att skapa! Skolåret 2012 avslutades med att jag missade julavslutningen p.g.a ett tandläkarbesök men det spelade ingen roll för veckan som kom bjöd på julafton, mellandagsrea och älsklingen. Och för att säga det själv slutade året otroligt bra genom att skåla (med chips) med frugan och ge pojkvännen en fet nyårskyss.

Sammanfattning: Året har innehållt många bra och dåliga erfarenheter som jag tar med mig in i 2013 och av att döma på hur året slutade kan jag säga att 2013 inte kunde börja bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0