Elektra (2005) - Marvel Productions

Är just nu inne i min marvel-period där jag försöker beta av alla marvelfilmer, ah - jag har en del att göra.
Men för ett tag sedan såg jag Elektra som jag nu kommer recensera här - HERE. WE. GO.
 
 
 
Som ensam liten bondtös har jag en passion för starka kvinnliga karaktärer t.ex. Mulan och Black Widow. Därför är det inte så konstigt att jag fastnade för Elektra också. (Och för att hon har fräcka knivar, såklart.)
 
Huvudpersonen som i detta fall är Elektra som spelas av Jennifer Garner. Elektra förlorade sin mor som ung och började därefter träna med äldre japaner. Detta gjorde henne otroligt skicklig och under senare år jobbar hon som lönnmördare - det är här vi möter henne. Dock går ett uppdrag inte direkt som det var tänkt utan tar en helt annan vändning en den Elektra hoppats på. Här följer spänning, sorg, glädje och otrolig skicklighet.
 
Jag tycker om filmen i sig men effekterna är ju inte det bästa jag sett. Fast man kanske inte skulle dömma gänget för hårt, det var ändå åtta år sedan. Man skäms bort nu för tiden. Ljudeffekterna är jag inte heller jättestort fan av men för att vara den filmen är de faktiskt helt okej. Men vafan, jag är inte ljudtekniker - det kan ju vara mina öron det är fel på. Eller mitt sync, vad det jag?
 
Hursomhelst är filmen självklart sevärd och om du frågar mig så ska du se Elektra före Daredevil - varför kommer jag dock inte avslöja. BARA GÖR DET, OKEJ?!
 
Snyggaste karaktären: Tattoo (spelas av Chris Ackerman).

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0