Daredevil (2003) - Marvel Productions

Under min uppväxt har min mamma alltid tjatat om att respektera handikappade och hjälpa dem. Detta var självklart jorden för min empati för handikappade att gro i. Då kanske ni kan förstå varför jag tycker om den här filmen:
 
 
Filmen handlar om den sedan barnsben blinde advokaten Matthews Murdock (spelas av Ben Affleck) vars andra sinnen utvecklas något enormt. Hans far mördades framför hans ögon när han var liten (och seende) och detta jobbar han självklart på att hämnas för. Så det är när han jagar sin fars mördare på ett av taken i kvarteret "Hell's Kitchen" som vi möter honom. Nu är han elit på den högsta nivån inom närkamper. Det som följer är både skrämmande, halvmysigt och lite, lite.. mycket ägande.
 
Storyn kanske är fruktansvärt lik Spiderman, eller hur? Men det funkar ändå. Man tänker inte så mycket på det faktiskt. Något som jag tänkte desto mer på ljudeffekterna vid ett slagsmål där kameran zoomar ut från händelsen och ett surr från ljusrör hörs före man ser att de hänger strax över kameran. Riktigt, jag upprepar, riktigt snyggt! Jag uppskattar även musik, så underbar. Härlig. Gott - AH NI FATTAR. Något jag stör mig något jävulskt på är den enormt överdrivna fajten på skolgården men jaja, det ska la finnas med också.
 

Tuffaste kändisen: Michael Duncan (spelar Mr. Wilson Fisk). [Ah fisk. Jag tyckte också det var roligt. Mehehe.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0