Mostorps gård 2013

Mellan Slöinge och Geting hittar ni en skylt där det står "Gårdsbutik" och om ni då lyder skylten kommer ni inse att ni hamnar på en underbart pittoresk liten gård med köttdjur, får och till allas förvånad bisonoxar. Denna gård jobbade min mamma på under denna sommaren som guide på bisonsafari. Dit åkte jag och farmor i torsdag, dels för att mamma hade anlitat mig som fotograf samt att vi helt enkelt aldrig hade sett bisonoxar tidigare. Här är min syn på äventyret!
 
 
I deras egna gårdsbutik säljer de nystyckat nöt, lamm och får. I vissa fall innefinner sig även en del bisonkött samt så har de kontakt med närliggande gårdar vilket innebär att de även har ett brett utbud av nystyckad fläsk. Jag kan varmt rekomendera Ragnarssons ekologiska, lufttorkade skinka som kan ha varit något av det godaste jag ätit. Åk dit nu innan jul eller på sommarhalvåret för att åka på bisonsafari och klappa får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0