Årssummering

Snart fyller jag år så jag tänkte passa på att summera allt som hänt sedan jag fyllde år förra gången.

På min födelsedag förra året drog jag och världens bästa klass till Göteborg för att sova i kalla omklädningsrum och åka paddan iklädda plast. Det var även samtidigt som jag och min kärlek chokladsås möttes för första gången för att göra mig hyper. Jag var blå/svarthårig och det bästa jag visste var att jag fortfarande hade några dagar kvar med klassen. Gratis Spotify hade precis blivit begränsat och överröst med reklam, t-shirt, tjocktröja och jeans var basic för mig och jag körde tomosen (en grovt långsam moped).


Jag hade aldrig övningskört lagligt förrän någon dag efter min födelsedag och bilkörning var fortfarande roligt. Kajsa och jag hade precis börjat jobba på mitt första sommarjobb. Plocka svamp. Gõr tråkigt var det. Vi hade precis haft niornas bal som nog var den fest med mest röj i hela mitt liv och samtidigt som att man ville dö för att det var så otroligt sorgligt att vi skulle skiljas åt och man ville skratta för att det var så otroligt roligt att vara där. Sen gifte vi oss, jag och min älskade fru - Kajsa. Efter det var det bara jobb, jobb, jobb, jobb och återigen jobb.

Och Metaltown, förstås.


Vid den tiden förra året hade jag aldrig kört en rieju och aldrig haft en bättre telefon än den jag då hade. Sen la mamma ut 6,3k för en moped och ny telefon åt mig. Det var längesedan jag var så jävla glad. Den timmen som det tidigare tagit att åka till och från jobbet blev en halvtimme och alla de låtar som kapas i min gamla telefon blev kompletta. Och sen kom en tur till Göteborg, en källsjöfest och en bluegrass-festival och bröt av i mitt konstanta besök på badet i Ätran samt svamp-plock. Och för att inte glömma en takida-spelning vid fästningen.


Vid den tiden förra året försökte jag sälja flakisen för första året. Sen flyttade jag till Varberg och skaffade mitt andra jobb, gatuköksförsäljare på Rasta i Ullared. I takt med att man blev tvungen att lära känna nya människor, lära sig ett helt nytt jobb, lära känna dem man bodde med och fortfarande behålla sina betyg så sjönk orken. Att sedan mina nya vänner behövde en hel del stöd hjälpte inte till direkt. Jag sov högst fem timmar varje natt, var alltid uppe i varv och var alltid på väg någonstans. Jag kunde inte säga om jag trivdes på jobbet eller i skolan alls. Jag hann inte tänka på det och verkligen inte känna efter. Och mitt i allt det där blev jag ihop med en pajk. Rätt dumt gjort av mig, det kändes som att jag utnyttjade honom i mitt letande efter... lugnande.

Och så höll det typ på... tills förra helgen.
Men nu är jag glad igen.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

sv; snel hest..

Fjordisar är best.

2012-05-04 @ 22:00:45
URL: http://mathiildasjoberghh.blogg.se/
Postat av: joanna-livet med Aspergers syndrom!

hej jag tänkte

tipsa om att jag just nu kör en helgens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-800

unika läsare dag så passa på att anmäla dig:)

Har även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)

Vill du inte ha sådana här komentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en underbar helg!:)

2012-05-05 @ 14:12:25
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0