Är det bara jag som läser när andra skriver sånahär?

1. Hur gammal är du om fem år?

22... VEM FÅR INTE FÖLJA MED IN PÅ SYYYSTEEMET?! Friedass, katten, glassen...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Öh. Dagen är ju inte över än men Åke får jag väl säga.

3. Hur lång är du?
174 cm sist jag mätte mig iaf.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Haha ja du... Tro fan att det är Harry potter och den flammande bägaren.

5. Vem ringde du senast?
Pappa :)

6. Vem ringde dig senast?
Pappa och bror min.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Haha x)" från Emma angående att jag körde till Varberg ungefär lika fort som med bil.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det går för fort att prata i telefon... man får ju sagt så mycket. Men det beror på till vem, farmor ringer jag till medan jag oftare smsar till mamma.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda serru.

10. När såg du senast din mamma?
I söndags :)

11. Vilken ögonfärg har du?
Den vanliga ljusblåa skulle jag la tro.

12. När vaknade du i dag?
Åtta eller något sånt.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag tycker inte om julen. Men om jag måste välja någon väljer jag "jul hos fiskarebengt"

14. Vilken är din favoritplats?
På moppen vid en sjö, sen vilken sjö det är spelar inte så stor roll.

15. Vilken plats föredrar du minst?
I en av kollektivbussarna när det är 20 grader ute, för då är det typ 45 grader i bussen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Antagligen i ett hus på landet, tillsammans med en katt eller så.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Barbies. Fast sen köttade jag av huvudet på en i en dröm så var den sorgen borta.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Det var nog igår på bussen hem mot skogen när jag och Suz satt och gjorde fula miner till varandra.

19. Hur stor är din säng?
Vilken av dem?

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Delar en stationär med bror min, äger en bärbar och har en bärbar från LBS.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på hur varmt (eller kallt) det är och om jag sover själv eller inte :)

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En :3

23. Hur många landskap har du bott i?
På gränsen till småland fast i halland hela tiden :)

24. Vilka städer har du bott i?
Varberg :3

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Kör helst moppe i converse men går helst barfota hemma hos pappa.

26. Är du social?
Alltid! :D Jag mår inte bra om jag inte är det.

27. Vilken är din favoritglass?
Dumle... eller Mars... NEJFAN Nötcremésglassen förfan :D 

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladmousse :3

29. Tycker du om kinamat?
Jovars :3 helst bambuskotten.

30. Tycker du om kaffe?
Haha nej x)

31. Vad dricker du till frukost?
Ett glass vatten med en brus vitamin i... nom nom nom!

32. Sover du på någon särskild sida av sängen?
Förr sov jag alltid med ansiktet mot väggen men nu sover jag mer på andra sidan med ena armen under kudden.

33. Kan du spela poker?
Ibland så. Efter att ha varit hemma hos Ricke och Bommelin!

34. Tycker du om att mysa/kela?
Beror på vem det är med... vissa människor är så på att jag känner mig typ "hotad".

35. Är du en beroendemänniska?
Nja... jag har la varit. Med cola och umgänge.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Min gamle bildlärare i grundskolan. :3 Despo!

37. Vill du ha barn?
Jag hatar barn.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska knallar jag väl på med... sen kan jag förstå lite tyska, danska och norska förstås!

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej du, mamma körde alltid in mig till sjukhuset själv.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Vadfan är det för stabbo-fråga? Sjö ska det vara. Och bara sjö!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Bensin har jag nog lagt åtskilda tusenlappar på genom åren.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej, det mesta är gekås eller ur och penn grejor. Plastaskit.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
House. Fast jag kollar inte på tv så mycket längre, mest när det är handboll.

44. Kan du rulla med tungan?
Raggen går!

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Kajsa. Oh Kajsa.

46. Sover du med gosedjur?
Nä men hemma hos pappa ligger Kikki, my one and only, och sover i sin egna säng.

47. Vad har du för ringsignal?
Det fula är att jag har haft samma i snart ett år och jag måste ändå kolla varje gång någon frågar: "Freak on a leash" med KoRn.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Jajamen, ett nattlinne och som gömde när mamma hotade med att slänga det. Jag tyckte verkligen om det nattlinnet.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Cola-burken. Men så brukar det ju vara.

50. Flirtar du mycket?
Haha säger som killarna jag gick i nian med: BAAARA IIIIBLAND!

51. Kan du byta olja på bilen?
Vet inte riktigt hur lång tid det tar för oljan att kallna efter man har kört men annars ska jag nog kunna klara det.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Haha nej men har kört förbi ett par poliser som vinkade på mig och reaktionen var att trycka plattan i mattan (eller i detta fallet dra gasen mot marken) och köra in på en skogsväg. :)

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jadu... undra om det inte var tredje twilight... fast jag ska införskaffa mig "Doktor Ozzy" nu eftersom den släpptes i måndags!

54. Läser du dagstidningen?
Hos farsan gör jag det, här har vi ingen.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej men när jag var liten prenumererade jag på min häst, w.i.t.c.h och bamse, samtidigt!

56. Dansar du i bilen?
Ohja! "Mamma, håll ratten jag måste ba..."

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3... perfekt när man målar brädor på helgerna.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Anteckningar om mitt skolprojekt :3

59. När var du i kyrkan senast?
Lördags, lillkusinen fick dricka nattvardsvinet för första gången!

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Båda mina mentorer. Underbara och galet trevliga lärare :3

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Jadu... en natt?

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min bror hämtade mig med fin bilen (audi a6) i Ullared igår.

63. Vad lyssnar du på just nu?
När någon slår i något på andra sidan väggen i radhuset samt smattrandet på tangetbordet när jag skriver detta.

64. Har du varit med i tidningen?
Jovars. Senast förra veckan. Är med för jag är med på många olika tillställningar.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Bark.

66. Vem såg dig naken senast?
Det var la tjejerna på idrotten skulle jag la tro.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Vilken av dem? Den i väskan är grön, den i varberg är typ... vettefan och den hos pappa är grön/vit.

68. Hur imponerar man på dig?
Man skryter inte, man bara gör det som om det vore det mest naturliga i hela världen.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ringer inte, chattar! Funkar varenda gång.

70. Har du någon piercing?
Hålen i örona har la läkt igen men så nä.

71. Din största vinst?
2,3 kg ballerina på liseberg!

72. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
bloglovin', facebook och peace and love (har den som startsida)

74. Är du fåfäng?
Skulle jag la inte tro!

75.  Ångrar du någonting du gjort?
Nja... jo men det är inget jag kommer ta upp här.

76. Hur gammal är din pappa?
49 bast. Inte gammalt alls :D

77. Vilket är ditt drömjobb?
Har inget... Har faktiskt ingen dröm angående framtiden. Vill bara göra det jag känner för för stunden!

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Se massa olika band live, åka till island, köra motorcykel samt äga en egen gård.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Hästen Baccus, katten Mimma, ett x antal kaninungar plus deras föräldrar Ruben-Lina och Kim (sen en jag var pytteliten), en kyckling som hette Kikki, en till häst som hette Dockan... det var nog allt.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag tycker att alla som kan spela ett instrument eller sjunga bör utnyttja sin gåva och dela med sig av det med oss, jag ogillar att duscha lika mycket som att köra moppe i stan (alla bara bromsar hela tiden! GRR), jag står och kollar in i gatukök för att se om de har det likadant som vi har det.

81. Svär du ofta?
Näfan.

82. Sverige när det är som bäst?
Under stjärnhimmel i lera framför en scen, i skogen på vintern när allt är täckt med snö. Nom nom...

83. Kan du åka slalom?
HAHAHA Aldrig igen.

84. Vad har du ätit i dag?
En macka, lite mackaroner med falukorv och en piggelin.

85. Vad har du för utbildning?
Grundskola samt ett år på estetik och media :3

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Mitt ansikte eller ben... för just nu ser mitt hår ut som ett skatbo.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Magen... fast ingen suprise there!

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag tar hand om folk. Folk jag inte ens känner ibland. Och så är jag så oerhört nyfiken på folks historia så jag lyssnar mer än gärna.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Mitt tålamod... är rätt dålig på att leta dåliga egenskaper hos mig själv eller andra.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Hilter, faktiskt, han måste ju ha kunnat  en jävla massa. Om inte annat om retorik. Eller vilken viking som helst.

91. Saknar du något?
Känslan att vara kär.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Näej. Det är roligt att fira andras men inte min egna.

93. Vad gör dig ledsen?
Att missa konserter för att jag är "för liten". Och när folk säger något och man taggar upp och sedan kommer de och säger att det inte är sugna på att göra det. Fuckers.

94. Vad gör dig glad?
Köra moped, hitta ett nytt bra band, konserter och Theo, Suz, Sebbe och Mini-Gandhi (och resten av LBS-töntarna såklart).

95. Har du varit gift eller förlovad?
Är gift med Kajsi <3

96. Vad ska du göra i helgen?
Jobba, jobba och kanske äta lite tårta med.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
HAHAHA kan jag välja mer än en sak? :3

98. Vad har du för laster?
Öh... keddjan te moppen? Eller du kanske inte menar det?

99. Vem är din förebild?
House (karaktären alltså) och pappa.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Tagga mimikrys releaseparty!


Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Vill du läsa en super bra blogg? Då är det min vi snackar om! Min dröm är att bli en känd skådis och äga ett klädmärke större än H&M! Jag bloggar för det mesta om saker jag har sytt, om min dröm och om åsikter och tankar (vill gärna ändra människors syn på folk och världen) så ta en titt på mina kategorier jag syr, mitt mål och åsikter och tankar. Vem vet du kanske gillar den? Fan snackar jag om såklart du kommer gilla den, det är mig vi snackar om! ;)

Fin blogg btw! (Säger vi)

2012-05-24 @ 14:43:09
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

Du gör mej gladast! huhhihuhihui :3

2012-05-24 @ 14:44:10
URL: http://mathiildasjoberghh.blogg.se/

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0