2. Staden där du bor



Just precis nu bor jag i Varberg men det är bara tills på söndag så jag tänkte berätta om Krogsered istället.
Denna bilden är tagen mellan Krogsered och Ätran där vägen svänger en skarp vänsterkurva (om man kommer från Ätran vill säga). Jag valde denna bilden för att ta kort på kyrkan eller badplatsen är så grovt uttjatat och detta är mycket vackrare. I Krogsered by bor det väl ett femtiotal personer men i socknen bor det uppemot 200 pers dock är alla indelade i småområden som Yered, Barshult och Boa.

Jag bor i Krogsered med världens bästa pappa och min yngste storebror (fast han bor i blåstugan). Vi har katter, en häst och en hund som för tillfället bor hos farmor då min styvmamma (som jag verkligen inte uppskattar) har invaderat oss med fetto-Sit. Jag älskar Krogsered så jävla mycket och det märks mer nu när man har bott i stan i tio månader. Krogsered har samhörighet och så mycket mer än Varberg, det sorgliga är att folk inte uppskattar småbyarna mer än de gör.

Så är ni ute och glider med motorcyklarna eller mopederna så tycker jag att Krogsered är en given plats att bege sig till. Tack och bock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0