Farväl Spotify Free!


Idag stängs Spotify Free ner och alla sådana konton ändras till Spotify Open.
Skillnaden är att med Spotify Open får du lyssna på musik max 10 timmar i månaden och på samma låt högst 5 gånger i månaden. Dock innehåller Spotify Open fortfarande reklam och är "gratis". [Läs mer här]


Varför tar jag upp detta? Jo för att jag spasmar på alla svenskar som just nu sitter och skriver överallt (facebook, bloggar, chatrooms osv) om hur jävla synd de är om dem för att de måste stå ut med Spotify Open's begräsningar o.s.v.

Jag har två ord till er: Jävla whinare!
För 49kr/månad så får du lyssna på hur jävla mycket musik du vill utan reklam (Spotify Unlimited). Och om det är som i mitt fall så är detta endast en fjärdedel av alla pengar som jag lägger på att smsa och ringa per månad. Det är en skit summa! Om du påstår att du inte har råd till detta så ta dig. Skit i att köpa den påsen med godis och den colan så har du de pengarna till att lägga på musiken i stället.
Svenskar är oerhört bekväma och snåla av sig.
Japp, jag skaffade Spotify Free när det kom och det är klart jag hackade mig in så att jag inte hade tidsbegränsning då heller. -Hyckleri? Well, jag klagade inte då och jag klagar inte nu. Det finns väl ingen som kan komma och påstå att de tror att allt är gratis här i världen? Det går inte att leva i den illegala världen hela livet. Och om någon av de kronorna som jag nu kommer lägga på Spotify går till mitt favoritband så är det helt klart värt det!

Så snälla störande människor där ute, sluta whina - skaffa unlimited eller premium och håll käft!
Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0