Angående självsvält...

[Detta är mina personliga tankar och åsikter och bygger inte på någon fakta överhuvudtaget men det är tänkvärt. Kom gärna med egna åsikter.]

Jag läser en blogg om en person som har anorexia, tänker inte länka den här eftersom jag anser att människor inte ska känna sig speciella för att dem har en sjukdom.
Nåväl, anledningen till att jag nämner detta här är att en person jag känner beter sig likadant.
Jag vet inte om denna personen har någon ätstörning eller liknande men jag skulle inte bli förvånad.
Jag tror att jag inte har sett personen äta sen i somras, och det mina vänner, det är allvarligt då jag stöter på personen varje dag i skolan.
I min värld är inte levande skelett vackert, hälsosamt eller ens okej. Jag vill att människor där ute i cyberspacen förstår det.

Vem är då jag att sitta och säga det? Jo, jag är bruden på bilden ovanför. Med andra ord är jag bruden med fettvalkar.
Jag kan sitta och säga det eftersom jag nu tar min sista bit av 200 gram chokladkakan jag vräkt i mig för att ja... det är allmänt gott. Och nej, jag kanske inte kan påstå att jag vet särskillt mycket om ätstörningar men jag vet att det sitter i psyket, det är alltså en mentalstörning. Fettma är också en mentalstörning osv. Jag skiter faktiskt i vilket.

Det jag vill säga är att människor borde bygga mer självförtroende och dem som har för mycket, t.ex. kaxiga f12:or kan ge bort lite. För extrem svält och liknande bygger på att man har dåligt självförtroende så det jag vill säga är:

Glöm aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0