Tokio Hotel

Ni måste nästan minnas när Tokio Hotel slog igenom? Hur alla fjortisar och babyemos skulle göra vadsomhelst för att få röra vid Bill Kaulitz? Nåväl, detta var nu ett rätt bra tag sen och Tokio Hotel har med Rammstein blivit de största banden i Tyskland. I alla fall stora nog för att resten av världen ska börja lyssna på tysk musik.
Min tanke kring Rammstein ska vi inte ens gå in på, då blir det ett för aggresivt inlägg.

Nåväl, det jag vill säga är att jag aldrig har lyssnat på Tokio Hotel eftersom jag alltid har haft ett komplex att jag inte ska göra som alla andra gör. Därav visste jag knappt hur de lät... förrän igår. Jag fick ett ryck och började lyssna på det.
Och för att säga min åsikt så var de aningen bättre än Rammstein på att göra så att tysk låttext låter bra.
Fast jag kan inte komma ifrån tanken att jag hela tiden tror att det är en tjej som sjunger men så är det dock inte.

Så igår när jag satt och zappade runt bland deras låtar lite så fastnade jag för en, med tysk text (tro det eller ej), och utan att veta det så var det deras genombrottslåt från 2005: Durch den monsun.


Dock aningen svårt att tro att dem är runt 20 år...

Kommentarer
Postat av: Clara

Vad söt du är! Jag har frågestund på min blogg, och det vore så himla kul om du kunde slänga in en fråga eller flera! Skulle bli jätte glad verkligen, svarar på allt :D

2011-03-05 @ 11:33:10
URL: http://clarathoresens.blogg.se/
Postat av: Yasmine

HAhaha, förlåt, men hans röst!? HAHAHAHAHA, inte kommit in i målbrottet än eller? x)

2011-03-05 @ 16:46:14
URL: http://yasmine.se

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0