Jakt <3


Tidningarna lever på vargjakten, vädret och mord. Jävligt intressant faktiskt.
I alla fall vill jag säga min söta lilla åsikt om det här.

Alla tänker på vargar som söta katter, jättegulliga djur och jag har ingen aning om hurfan folk kan tycka att vargar är ofarliga bara för att de är underbart söta.
Det är rovdjur. Skulle du ligga skadad i skogen skulle de inte tveka med att börja äta på dig.
Det är ett faktum du inte får glömma.
Och nu kommer jag dra en brutal och i viss mån jävligt grov jämförelse men det är så jag tänker så acceptera det:
Krig och jakt är samma sak.
Jakt är bra, vi får maten vi behöver och håller älg-/rådjur-/vidsvin-/vargstammen i ordning.
Krig är som jakten fast för männskligheten och djärvare.
Vi, den största arten i världen: människor, är för många. Vi borde egentligen ge djuren vapen och under en viss tid skulle det vara tillåtet för de att skjuta oss.
Ibland tror jag att naturkatastrofer är planetens sätt att berätta att vi är för många.
Människor är hycklare, hela bunten.

Jakt, det är bra grejor det.
Skin-/pälsjackor - bra så länge du åt köttet på djuret och sköt det själv.

Vad tycker du om jakten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0