Ville bara säga att...

Idag fick jag en historisk nostalgitripp.
Jag åkte hem till pappa och tog in min käre häst. Han har varit ute sedan april minst.
Det är en speciell känsla i den tomma ladugården när det enda som hörs är hästens tuggande och skottkärrans tunga rullande däck. Att greppa den iskalla grepen och börja lasta upp ensilage i kärran är i längden tråkigt, strängt och lätt bortvalt men just den första kvällen är det bara mysigt. Det ligger ett lugn i hela byggnaden trots att stormen börjar ta fart utanför väggarna. Jag gillar landet.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Haha har du häst? :0

2011-12-11 @ 11:20:55
URL: http://drmajk.blogg.se/

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0