Who the fuck is Fried-ass?



Ja, vem fan är Frida aka. Fried-ass?
Låt mig berätta:

Bonnatös sen födseln, satt i en traktor innan barnvagnen drogs fram ur dammet på logen.
Bråkat mot mina två bröder flera gånger under åren jag lärde mig gå, stå, cykla och simma.
Började färga håret vid nio årsålder och har bara fortsatt.
Växte upp och lärde mig att sålänge jag håller mig vid liv får jag göra princip vadfan jag vill.
Gled halvt in på dansbandskulturen tackvare uppväxten bland bönder men drog mig ur det under de första åren på Apelskolan.
Lärde mig att inse att alternativkulturen är minst lika vacker.
Fotograferat har jag gjort hela mitt liv, därav alla mängder med suddiga kort i våra fotoalbum i vardagsrummet.
Gitarr har jag spelat under alla år på Apelskolan och det ångrar jag inte, dock önskar jag att jag hade kämpat med det mer så jag hade kommit längre än vad jag hitills har.
Skrivit dikter, sånger och annat meningslöst har jag gjort sedan den dagen jag lärde mig skriva.
Någon gång fastnade jag bara för att vara annorlunda och jag älskar det.
Säger någon något "elakt" om mig ler jag åt det och går vidare.

Läser man i mina papper sen alla gamla utvecklingssamtal är orden "alltid glad och trevlig" återkommande.
Står upp för vad jag tycker vilket gjort att jag blev missförstodd mer än uppskattad.
Tröttnade någon gång under mina 15 år att inte synas, att inte bli sedd, så nu står jag där med mintgröna byxor och ett grymt jobbigt skratt.

Det där är jag, i korta drag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan va du är duktig på att skriva Frida! det är fan ta mig helt sjukt!

älskar sättet hur du skriver, och så älskar jag dig precis för den du är min lilla vän! :D

2010-09-03 @ 19:05:33
Postat av: yasmine

Jag gillar den oranga lappen, snyggt!

Mycket fint skrivit min vän! <3

2010-09-03 @ 19:22:36
URL: http://yasmine.se

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0