Kungafamiljen: tråkigt?

Borde slå mig ner med gitarr och spela en låt eller två men pappa ska sova nu så det skiter sig.
Jag bet mig i tunga så den svullnade upp och jag slogs med Casey så jag blev öm runt ögat.
Men fan va kul vi hade.
Tyska omprov på fredag så jag ska plugga jävlar. Eller nej.
Jag kommer garanterat plugga mer till engelskan än till tyskan, det brukar bli så.


När jag satt hos farmor och såg på television innan så handlade det om Sveriges kungligheter.
Då slog tanken mig att kungligheter är fruktansvärt tråkiga.

Jag har alltså i flera år kämpat för att sticka ut ur mängden.
Fan jag har aldrig viljat vara likadan som alla andra.

Men då kommer jag på att våra svenska kungligheter är fruktansvärt... normala?
Skulle deras livvakter och ständig övervakning försvinna så skulle dem smälta in i mängden och försvinna.
Bli en del av vårat gråa, stressiga samhälle.

Grejen är att Sverige är så fruktansvärt neutralt.
Ingen mörkhyad statsminister. Inga tuppkammar på kungafamiljen.
Ingenting utmärker Sverige. Fy fan va segt.

Jaja, nu sitter jag i alla fall och knåpar på en liten present till min blogg nu när den firar... mer än ett år. Eller något åt det hållet. Men internet och alla andra olika maskiner och grejor som ska vara med i bilden är inte det snabbaste. I can tell.

Nu blir det sovning. Trött som ett jävla rådjur under jakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0