"Det enda jag minns var hennes navelpiercing..."

"Du gjorde mig gravid din fula idiot! //Maja"
Skärmens ljusa sken skar i ögonen. Du stirrar på skärmen. Vem fan är Maja?
Bakfyllan är ungefär det enda du minns sen midsommarhelgen.
Kan det vart då? Det måste det varit. Men vem är Maja?
Du tänker så det knakar. Kan det vara så att en av dina kompisar skickade ett skämtsms? Det måste vara så.

Veckorna går och minnet av smset bleknar till det nästan faller bort.

En kväll mitt i veckan när du sitter där i fåtöljen med din vanliga kalla öl ringer mobilen.
"Dolt nummer" visar skärmen. Jävla telefonförsäljare som ringer på kvällen!
"Hej, är detta Kasper?" Du känner inte igen rösten, vem fan är det?
"Kasper, ja. Vem frågar?" Kvinnan i luren andas lugnt in och ut innan hon svarar på frågan.
"Jag heter Liselott. Är mamma till Maja." Där tystnar hon. Du tänker och tänker... Känner jag en Maja?
"Hon du gjorde gravid på midsommar..." fortsätter Liselott.
Du blir paff. Chockad. Första tanken är: Hur ung måste inte Maja vara? Om hennes morsa ringer?
"Maja... behöll hon barnet?" Vad ska man säga när man precis inser att man måste konfrontera ett "one-night-stand"s mamma?
"Barnen. Och ja, dom ska födas inom loppet av några månader." Barnen? Två? Ska jag bli pappa?
"Vad har du till ditt försvar?" fortsätter Liselott.
"Det enda jag minns var hennes navelpiercing..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0