Das Wetter ist Schön.

Jag har aldrig förstått en sak, varför klagar folk på vädret?
I många år har de sagt: "Vi har inga riktiga vintrar och sommaren regnar bort."
STOPP!
Backa bandet.
I somras, var nog den soligaste och varmaste sommaren jag någonsin varit med om!
Jag svettades som en gris, is var en självklarhet om man inte ville koka sönder.
Och nu, det var snö på julafton, det var snö mest hela tiden.

Riktiga vintrar är kalla, har mycket snö och försvinner "aldrig".
Riktiga somrar är varma, soliga och känns helt underbara.

Så varför klagar ni fortfarande?
Regnar det, regnar det tydligen alltid för mycket.
Är det soligt, bländas man.
Är det kallt, fryser man sönder.
Snöar det, har finns det tydligen redan för mycket snö.
Blir ni aldrig nöjda?

Sverige = lilla landet lagom.
Men en sak är sant och ingen av svenskarna tror på "lagom".
Förutom jag.
Lagom är bäst, alltså riktiga vintrar och rejäla somrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0