Kväll.

På kvällen när jag inte kan somna släpper jag ner markisen.
Jag öppnar fönstret och rullar in mig i täcket.
Jag älskar att höra hur markisen slår av och an med vinden.
Jag gillar att höra suset från den kalla natten som endast en vägg skiljer mig från.
Oavsett hur jävla kallt det än är att ligga med fönstret öppet på vintern så gör jag det.
Men lättast är det ändå när det regnar, att höra hur regnet smattrar mot fönsterbrädan är bara underbart.
Jag har alltid haft en speciell kärlek till naturen.

Jag tänkte att jag kunde runda av "Peace Day" med en liten sumering av vad jag verkligen tycker om... idag.

Jag har alltid haft svårt med att förstå meningen med något meningslöst, missförstå mig inte.
Att alla säger att det är "tanken som räknas", det har jag aldrig förstått.
Hur hjälper det att vi står med armarna utsträckta i ett peacetecken och hedrar dagen, vad hjälper det svältande barn i Afrika?
"Det är ju tanken som räknas". Jaså? Så varje gång vi tänker på fattiga barn i Afrika så poff kommer det ett bröd i handen på dom?
Det är väl jätte bra med en hel dag fred i hela världen, men det är just det, att det håller inte.
Killen som kom med hela idén brinner för det, jag har nog aldrig sett en person med sån pasion för sitt arbete som honom.
Men är det verkligen vad världen vill ha?
Fred?
Vad ska nyheterna prata om?
Vad ska man vara rädd för?
Ska människan eleminera alla möjliga hot för våran art?
Om 30 år kommer det inte finnas något "det är livets gång" längre.
Alla hot kommer vara borta.
Är det verkligen vad vi vill?
Vi kommer ha mediciner så att vi aldrig kommer bli sjuka, vi kommer ha tornado säkra hus och flisfria brädor.
Jag tror inte att jag vill leva då.
Jag är väldigt negativ, men jag är även väldigt positiv.
Jag vill inte utrota tornados, cancer och liknande.
Jag vill inte att männskligheten ökar i antal.
Men vad betyder min åskit i denna stora världen?


Det är min åsikt och mening.
Jag kollade på "Svenska Hollywood Fruar".
Pappa påstod att Anna Anka hade "jobbat sig upp till toppen".
Det tror jag verkligen inte på alls.
En person som har jobbat sig till toppen springer nog inte och sätter botox i läpparna och 24 karats guld i ansiktet.
Vad jag har förstått så är riktiga arbetare lite mer mån om sina pengar.
Men pappa tjötade på om att hon hade jobbat på budfirma... bla bla bla.
Hon jobbade där i ungefär 2 år.
Efter vad jag förstod har hon inte jobbat mer i hela sitt liv.
Men jag tänker inte spekulera i det, det leder ändå ingen vart.

Nu ska jag sitta och redigera bilder, alltså skriva pratbubblor på alla bilder där Robin är med på, han har sina ansiktsuttryck och de får man ta till vara på.

Kommentarer
Postat av: Martina

läs om min första poledancing lektion på bloggen =)

http://martina86.blogg.se

2009-09-21 @ 22:29:33
URL: http://martina86.blogg.se/
Postat av: Emmelie Garbutt

Har du tänkt på att ha egna åsikter någon gång? Inspiration och kopiering är två helt skilda saker... -.-

2009-09-23 @ 10:22:31

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0