Evening.

Mamma kom nyss hem från ett möte så just nu pågår det en het disskusion på undervånigen.
Först pratade vi om diskon, det ska bli diskon i inlandet denna terminen, nästa månad här i Krogsered.
Jag tror inte dom som planerar sånt här fattar.
Diskon, kära vänner, diskon.
Det finns ingen människa som åker från Ullared och 2,3 mil i för att gå på ett disko, far far away från affärer och sånt.
Här ute lyckas ingen med disko.
Disko i Falkenberg går mycket bättre, alla åker göra till städer, aldrig till ödemark.
Jag ska gå på diskot, jag ska göra vad jag kan för att få det till att funka, men det kommer det inte göra, inte här.
Folk från 1 mil bort vet inte hur man hittar hit, dom vet inte ens att Krogsered exsisterar.
Jag börjar faktiskt ge upp hoppet med att få denna byn att märkas.
Folk ignorerar den för att det är en by, inget samhälle, en by.
Jag tror inte det kommer komma folk.
Diskona är avsedda för oss i 6-9.
Vem i 6-9 går på diskon?
Konserter kan jag förstå, men diskon?
Inte ens jag går på diskon längre, you know partyprissen Frida.
Men jag ska göra det bästa jag kan, bara för att få förvånas.
I Ullared gick det att ha diskon, i matsalen.
I Krogsereds bygdegård kommer det inte funka, folk kommer springa bakom scenen, ner i källaren, in i köket, ja genom alla dörrar som inte går att låsa.
Men så långt har dom inte tänkt.
Ja dom får inse deras misstag efteråt, jag ska i alla fall sova nu och tänka på det.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0