What-to-do-list.

Idag var skolan ungefär som vanligt.
Vi hade tyska, engelskaförhör och No-prov.
Jag tyckte alla tre gick hyfsat.

Efter skolan åkte jag och Pappi till Långås för att vi skulle kolla ut en handske till mig som jag kan ha i luftgevärsskyttet.
Det fanns en som jag var sugen på men den var dock aningen för liten.
Så dom skulle fixa hem till mig i mitten av nästa vecka.
Sen åkte vi till stora feta fula Falkenberg och fixade nya brills till pappi men medan dom slipade till glasen så tog vi en fika på Ritz.
mums
Mums!
Sen var det lite snabbt hem innan det bar av till Ullared med Erik, mammi och pappi.
Där blev det fredagspizza, mumma!
Köpte även kolsyrepatron och ett filter till min kamera.
Filtret kommer jag lämna tillbaka, det passade inte till mitt objektiv, tydligen.

Mimmi är tillbaka i Halland och vill skaffa ny jacka så i morgon bär det av till Ullared, igen.
Ska passa på att lämna tillbaka filtret då.
Så jag ska upp vid 7 och sätta mig på cyklen tio i åtta ungefär, för bussen går 08.20 i morgon bitti.

Ikväll hade jag tänkt fixa ett fotojobb och kolla på House men jag tror jag skippar bägge.
Släcker nog ner och läser ett kapitell eller två.

Nu i helgen kommer jag inte få någon sovmorgon alls för i morgon ska jag ju som sagt upp 7 och det ska jag på söndag med, ska på ståendeskytteutbildning.

Men jag tänkte göra en what-to-do-list innan jag slocknar av.
  • Fixa fotojobbet, lägga alla bilderna på cd.
  • Ringa Benny, så jag får min lön i morgon eller ja, snart i alla fall.
  • Tvätta bilar så jag får in mina 300 kr till klassen.
  • Träna på gitarren
  • Jobba matte, om jag hinner, orkar och vill.

Tänkte också skriva en se-fram-emot-lista:
  • Elloskläderna, Jacka!
  • Klassresan i november
  • Teater på fredag
  • Utvecklingssamtal (tro det eller ej, men jag gillar faktiskt utvecklingssamtal)
  • Lön!

Satt här innan och letade efter ett beganat objektiv, det är ju extremt mycket biligare än ett helt nytt men det fanns bara till Nikon och Canon, inte för att jag hade förväntat mig något annat men ändå.
Nej nu blir det boken och sen sova, sova, sova.

Ha det bra nu!
//xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0