Måndag 17.07 - Lögn + TaKiDA biljetter (L)


Det är mackan jag just nu sitter och mumsar på.

Biljetter till TaKiDa är nu beställda! ;)
FÖRSTÅ MIN GLÄDJE!
Det kommer bli så fucking jävla najs!
Ska dit med min älskade superfaster!
Okej alla kanske inte åker på konserter med sina fastrar, men jag gör det och det kommer bli bäst för min faster är bäst.
Ska fixa ledigt på fredag, skaffa fram tågbiljetter, boka farmor för att hämta mig på stationen på fredagen.
Denna vecka kommer bli den bästa någonsin!

Jag satt och funderade på en sak innan.
Lögner.
I skolan på svenskan håller vi på med krönikor, noveller och sånt och då går allt med temat: Lögn.
Varför ljuger man?
"för att vinna fördel" finns det en person i en film som säger.
Att säga att man fick 49 poäng när man fick 47, vad vinner man på det?
Jag erkänner, jag ljuger ofta.
Men det finns personer som jag inte ljuger för, ni vet vilka ni är.
Men jag har alltid ljugit om saker som ingen kan bevisa motsattsen.
Är det ett smart drag eller bara dumt?
Oärlighet pratar många om, hur dom aldrig ljuger osv...
Men det beror ju på vad man räknar som lögn, eller?
Räknar man med att säga att någon inte är hemma för att personen inte vill prata i telefon som en lögn?
Eller att man ska hjälpa mamma med någonting, bara för att man inte vill vara social just idag?

I min mening finns det mycket som är lögner men mest räknar jag stora lögner som lögner.
Allt som går att bevisa motsattsen i.
Man säger att man är grym på engelska och på provet visar det sig att det inte riktigt är åt det hållet.
Att ens föräldrar är jätterika och det senare visar sig att föräldrarna är skilda och arbetslösa?
Att vinna fördel i det hittar jag inte, man trasslar bara in sig i skit man inte kan komma ur.

Jag kan inte sitta här och skriva att alla ska sluta ljuga, eftersom jag själv ljuger.
Men jag tar det välkända House-citatet: "Everybody lies"


Langar en underbar takida låt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0