Tisdag 22.28

Wow.
Det här är andra gången jag skriver på en tisdag vid exakt denna tiden, shit.
Okej, tillbaka till det jag skulle skriva om...

Det kan fan inte ha varit lätt att ha mig som lillasyster.
Jag skvallrade alltid, till mamma.
Och för det hatade min bror mig så mycket att jag hatade honom.
Jag minns att när jag var lite skrev jag såhär till mamma: "Mamma kann vi inte bytta Erik mott en Kat?"
Den lappen lade jag på mammas kudde.

Jag är glad att jag själv inte har en sådan lillasyster, fy fan.

Men det var ett par år sedan men bara ett år sedan jag och Erik slutade bråka.
Nu blir vi inte arga, så nu kallar jag det mer ret.
Vi retas.
Så nu har vi båda växt.
Mentalt och fysiskt.
Men det hänger inte pappa med på.

Han trodde tills i fredags att jag var hans lilla flicka.
Tills i fredags! Om fem månader fyller jag femton!
Han behövde den där polisanmälningen för att vakna tror jag.
För att förstå att jag står på egna fötter, har min egen vilja osv.
Okej, egen vilja har jag alltid haft.

I pappas och mammas ögon var jag ett underbarn när jag var liten, helt förbannat älskvärd.
Jag skötte skolan utmärkt, skämde bort mamma och pappa, ställde aldrig till med bråk... osv.
Då blev dom glada, dom kunde fokusera på Henke eller Erik ist.
Men när mina resultat blev sämre (i slutet på sjuan) började mamma märka att allt inte riktigt var som det skulle.
Men pappa knalla på som vanligt och trodde att jag överdrev om mina usla resultat i tyskan och på löptesten.
Men nej, det gjorde jag ju inte.
Jag var nästan lite generös när jag höjde poängen lite i smyg.

Egentligen borde jag tacka alla omständigheter som fått min familj att förstå.
Men jag tänker inte göra det, för dom har vara mentalt påfrestande.


På svenskan ska vi efter jul skriva varsin novell.
Jag vet redan nu hur det ska börja.
Nej nu ska jag sova för i morgon kommer dagen bli grymmast men den grymmaste Suzanna.

Good bye, Newbies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0