Fest, sol, städa...

Någonstans gick allting fel igår.
Plötsligt dyker polisen upp och fältassistenser.
Vi var betydligt för unga för att vara på den festen.
Föärldrar ringdes, folk försvann, strömmen gick.
Allt hände på samma gång, jag hann inte reagera.
Och till slut kom mamma och Annika.
Sen sitter vi i bilen på väg hem, klockan 2 inatt.

Jag tyckte festen var rolig.
Vi skapade nya kontakter och hade allmänt kul.
Men det gick som det gick och det är bara att acceptera.


Nu skiner solen på vår annars så mörka himmel.
Det är inte en sommarsol.
Det är en stark, kall vinter sol som bländar mig när jag tittar ut genom fönstret.
Jag gillar sol.
Inte på det där "jag-måste-sola-mig"-viset.
Utan mer som en ljuskälla när man ska ta kort.
Den lyser upp bilder på ett vis som ingen lampa i världen kan klara av.

Nu ska jag duscha, gå ner och äta brunch.
Sen ska jag ta en huvudvärkstablett och sen blir det fotografitid, skulle jag tro.

Ha det bäst, alla ni som var på fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0