Sjönevadsmarknad, is tha shit.

Hallelulja!
Idag åkte jag och pappa till Hylte och handlade lite gott till lördags festen!
Efter det åkte jag och Marita till Sjönevads marknad och gick där i två timmar eller något sånt.
Då fick jag köpt en plånbok till pappa som han blev väldigt glad över, tur! :)
Sen när mammas pass som lotteriförsäljare var över så gick vi och åt medan Marita åkte hem.
Färska pommes med ketchup, de du, det är grejer det!
Mamma åt någon äcklig fisk med potatismos.
När vi satt där och åt så pratade mamma med en tant från Fagered, hon kände tydligen morfar.
I alla fall så köpte jag detta tillsammans med mamma:

T-shirt och halsband
Erkänn snyggt!
"Pappa betalar" tyckte jag var lite fyndligt, den ska jag nog ha när skolan börjar.
Pappa blev däremot inte lika glad...
Här kommer en bild som är bättre på halsbandet:
Halsbandet
Mannen som gjorde halsbandet  hade hållt på med det sen han var sju år, 1947.
Han är alltså 69 år!
Hans "Fridor" var slut så han gjorde en speciellt till mig, på 2 MINUTER!
Han hade även smååå dam- och herrcyklar och smååå vispar, såå söta!

Ja... I morgon ska jag till sjönevads marknad, igen, fast denna gången ska jag sälja lotter.
Med Mari.
Sen är det snabbt hem och ta det man behöver till en övernattning hos morfar och en fest hos Ellen.
Jaja, nu ska jag i alla fall försöka sova, men jag kanske börjar på en av böckerna i förra inlägget.
Hoppas alla har det bra, hälsa mamma och pappa där hemma! ^^hihi

Kommentarer
Postat av: tootte

haha jag träffade di ;) halbandet var sjuktfint :D

2009-08-15 @ 00:29:32
URL: http://fififfi.blogg.se/

Kommentera inlägget här nu:

Namn:
Ska jag minnas dig?

E-postadress:)

URL/Bloggadress alltså det jag måste kolla för att veta att du är seriös:

Kommentaren skriver du här:

Trackback
RSS 2.0